فیزیوتراپی سکته مغزی مشهد

این مطلب یک ریپورتاژ تبلیغاتی است و محتوای آن توسط سفارش دهنده تهیه شده است و کلینیک اعصاب و روان هیربد مسیولیتی در قبال صحت محتوای آن ندارد.

سکته مغزی، یکی از آسیب های شایع مغزی می باشد و زمانی که در خون رسانی مناسب به بخش های مختلف مغز اختلال به وجود می آید ایجاد می شود. در واقع زمانی که در خون رسانی به مغز اختلال ایجاد می شود اکسیژن به سلول های مغزی نمی رسد و سبب مرگ سلول های مغزی می شود. در این شرایط با از بین رفتن سلول های مغزی، فعالیت های مغزی افراد دچار مشکل می شود و گاهی اوقات حتی مرگ فرد را در پی خواهد داشت. یکی از راه های موثر برای درمان اختلال های به وجود آمده به دلیل سکته مغزی فیزیوتراپی می باشد. به کمک فیزیوتراپی بیمار می تواند شرایط جسمی بهتری داشته باشد و بهتر بتواند کار های شخصی خود را انجام دهد. در ادامه با ما همراه باشید تا در مورد فیزیوتراپی سکته مغزی در مشهد اطلاعات بیشتری را کسب کنید.

سکته مغزی چیست؟ علائم و درمان ها

همان طور که قبلا هم گفته شد سکته مغزی زمانی اتفاق می افتد که خون رسانی به مغز دچار اختلال شود زیرا در این صورت اکسیژن و مواد غذایی مورد نیاز برای مغز به آن نرسیده و تنها در عرض چند دقیقه سلول های مغزی از بین می روند. توجه داشته باشید که مرگ و میر ناشی از سکته مغزی بسیار پایین می باشد و افراد مبتلا به سکته مغزی تنها دچار اختلال های حرکتی و جسمی می شوند سکته مغزی به دو دسته تقسیم می شود یکی سکته مغزی ایسکمی که بر اثر بسته شدن عروق خون رسانی به مغز و وجود لخته خون در مغزبه وجود می آید و دیگری سکته مغزی خونریزی دهنده می باشد که در آن عروق مغزی دچار پارگی می شوند و بخشی از بافت های مغز دچار خونریزی می شوند.

این بیماری دارای علائم مهمی می باشد که در ادامه آن ها را ذکر کرده ایم:

  1. در حرف زدن اختلال ایجاد می شود.
  2. میزان سطح هوشیاری کاهش می یابد.
  3. در هماهنگی اندام های بدن اختلال ایجاد می شود.
  4. افراد به سردرد ها و سرگیجه های ناگهانی دچار می شوند.
  5. افراد دچار مشکلاتی از جمله دوبینی و تاری دید می شوند.
  6. افراد احساس ضعف یا بی حسی در یک طرف بدن خود می کنند.

اکنون که با علائم سکته مغزی آشنا شدید می توانید در صورت بروز علائم به پزشک متخصص مراجعه کنید تا از آسیب های جبران ناپذیر سکته مغزی تا حد زیادی جلوگیری کنید. یکی از راه های درمان سکته مغزی که تاثیرات زیادی دارد فیزیوتراپی می باشد. با استفاده از فیزیوتراپی می توان عوارض سکته مغزی را تا حد زیادی کاهش داد و به بیمار کمک کرد شرایط بهتری داشته باشد.

فواید و مزایای فیزیوتراپی سکته مغزی در مشهد

با توجه به این که فیزیوتراپی فواید و مزایای زیادی برای سکته مغزی دارد به عنوان یکی از مهم ترین راه های درمان برای سکته مغزی به شمار می آید. فیزیوتراپیست با استفاده از دانش خود در زمینه درمان سکته مغزی تمام تلاش خود را می کند تا شرایط جسمی و حرکتی بیمار را بهبود بخشد. افزایش توانایی حرکتی، کاهش عوارض و درد های ناشی از سکته مغزی از مهم ترین فواید فیزیوتراپی سکته مغزی می باشد. هم چنین پیشگیری از خشکی مفصل ها، بازیابی قدرت عضلات ضعیف شده، بهبود انعطاف پذیری مفصل ها و به طور کلی رساندن شرایط بیمار به بهترین شکل ممکن از فواید دیگر فیزیوتراپی سکته مغزی می باشد. در واقع فیزیوتراپی سکته مغزی به بیمار کمک می کند تا بتواند به بهترین شکل از اندام های خود استفاده کند و دیگر وابستگی به اطرافیان خود نداشته باشد. علاوه بر فوایدی که برای فیزیوتراپی سکته مغزی ذکر شد مزایای زیادی دارد که شامل موارد زیر می شود:

  • بهبودی بهتر و سریع تر حاصل می شود.
  • تحرک ها و قدرت بدنی بیمار بازیابی می شود.
  • از ضعف و آتروفی عضلات جلوگیری می شود.
  • دوباره تمامی حرکات و فعالیت ها را یاد می گیرند.
  • اعصاب و عضلات آسیب دیده را تحریک می کند.
  • میزان سفتی عضلات و اعصاب آسیب دیده کاهش یافته و گردش خون در آن ها حفظ می شود.

تمرینات فیزیوتراپی برای بیماران سکته مغزی در مشهد

تمرینات خاصی در فیزیوتراپی برای بیماران سکته مغزی در مشهد در نظر گرفته شده که با توجه به نوع آسیب بیمار انجام می شود. در ادامه تمرینات و ورزش های مناسب سکته مغزی با توجه به اندام ها را برای شما ذکر کرده ایم:

تمرین های سکته مغزی برای حفظ تعادل

فیزیوتراپیست از تمرین های تعادل برای بیماران سکته مغزی خود استفاده می کند تا آن ها بتوانند بایستند، راحت تر قدم بردارند و احتمال افتادن آن ها کمتر باشد به همین دلیل از تمرین های چرخش تنه، ضربه های انگشت های پا، چسباندن زانو به سینه و غیره استفاده می کنند.

تمرین های سکته مغزی برای دست ها

فیزیوتراپیست سکته مغزی به بیمار کمک می کند بتواند حرکات ظریف دست را یاد بگیرد و بتواند آن ها را حرکت دهد. تمرین های مربوط به سکته مغزی برای دست ها شامل حرکت های دورانی روی میز، حرکت آغوش باز، وزنه بدون وزنه و بسیاری از موارد دیگر می شود.

تمرین های سکته مغزی برای پا ها

تمرین های پا مانند تمرین های کششی زانو، تغییر شکل مچ پا و رژه نشسته به تعادل و راه رفتن بیماران سکته مغزی کمک زیادی می کند.

تمرین های سکته مغزی برای شانه ها

تمرین هایی مانند تحمل وزن، هل دادن بطری آب به جلو و هل دادن بطری آب به اطراف می تواند علاوه بر کمک به حرکت های دست بیمار از اختلال های دیگر مانند شانه یخ زده جلوگیری کند.

توجه داشته باشید که علاوه بر تمرین های گفته شده تمرین هایی برای تقویت مچ دست ها و انگشت ها و تمرین هایی برای فلج های مغزی هم وجود دارد که با یکدیگر متفاوت می باشند و به عملکرد بهتر بیماران سکته مغزی کمک زیادی می کنند.

بهترین فیزیوتراپی سکته مغزی در مشهد کجا است؟

بهترین فیزیوتراپی سکته مغزی در مشهد با هماهنگی با پزشک بیمار و طراحی یک برنامه جامع که تمامی نیاز های بیمار را در نظر می گیرد انجام می شود. در واقع فیزیوتراپی سکته مغزی در محیطی مجهز به آخرین تجهیزات روز دنیا انجام می گیرد. هم چنین در بهترین فیزیوتراپی سکته مغزی در مشهد از بهترین فیزیوتراپیست ها که تمامی دوره های تکمیلی خود را به نحو احسن گذرانده اند استفاده شده است.

بهترین متخصص و کلینیک فیزیوتراپی سکته مغزی در مشهد

بهترین کلینیک فیزیوتراپی سکته مغزی در مشهد تمامی خدمات تخصصی درمانی و توانبخشی سکته مغزی را با روش های نوین و با استفاده از تجهیزات پیشرفته ارائه می دهد. رویکرد های زیادی برای توانبخشی سکته مغزی وجود دارد و هم چنین برنامه های توانبخشی به قسمتی از بدن یا نوع توانایی تحت تاثیر سکته مغزی بیمار بستگی دارد. شدت عوارض سکته مغزی و توانایی هر فرد برای بهبودی بسیار متفاوت می باشد و محققان دریافته اند افرادی که در برنامه توانبخشی  متمرکز سکته مغزی شرکت می کنند عملکرد بهتری نسبت به افرادی که در توانبخشی سکته مغزی شرکت نمی کنند دارند.

هزینه یک جلسه فیزیوتراپی سکته مغزی در مشهد چقدر

است؟

هزینه های مربوط به یک جلسه فیزیوتراپی سکته مغزی در مشهد به عوامل متعددی از جمله دولتی یا خصوصی بودن کلینیک فیزیوتراپی، تعداد ناحیه های تحت درمان، نوع درمان تجویزی، مقدار آسیب دیدگی و عضو های آسیب دیده، تجهیزات و وسایل پیشرفته ای که مورد استفاده قرار می گیرد، محل انجام خدمات فیزیوتراپی که در کلینیک انجام شود یا منزل و بسیاری از موارد دیگر بستگی خواهد داشت.

حرف آخر

اکنون که در مورد فیزیوتراپی سکته مغزی اطلاعات لازم در زمینه هزینه ها، بهترین کلینک ها، مزایا و فواید و تمرینات به دست آوردید اگر یکی از اعضای خانواده به فیزیوتراپی سکته مغزی نیاز داشت می توانید از سایت ما برای بهبود عملکرد جسمی و حرکتی آن ها اقدام کنید و از نتایج فوق العاده ی فیزیوتراپی سکته مغزی در مشهد بهره مند شوید.

این مطلب یک ریپورتاژ تبلیغاتی است و محتوای آن توسط سفارش دهنده تهیه شده است و کلینیک اعصاب و روان هیربد مسیولیتی در قبال صحت محتوای آن ندارد.

5/5 - (1 امتیاز)

آزمون های روانشناختی

آخرین مقالات سایت

چرا باور داشته باشیم ؟

پایش و سنجش آنلاین نتایج درمان

نوبت دهی آنلاین

آزمون های آنلاین روانشناختی معتبر

امکان مشاوره آنلاین از طریق وب

ارتباط با درمانگران عضو باور

نسخه دارویی آنلاین و یادآور پیامکی

تست افسردگی، اضطراب، استرس

تست زیر بر مبنای مقیاس افسردگی، اضطراب و استرس DASS-42 طراحی شده است و پاسخدهی به آن حدود 15 دقیقه زمان می برد.

ثبت نام جهت دسترسی بعدی شما به نتایج آزمونهایتان است.

تهیه و تنظیم: تیم تحقیق و توسعه باشگاه اعصاب روان هیربد