کاردرمانی کودکان مشهد

این مطلب یک ریپورتاژ تبلیغاتی است و محتوای آن توسط سفارش دهنده تهیه شده است و کلینیک اعصاب و روان هیربد مسیولیتی در قبال صحت محتوای آن ندارد.

همان طور که می دانید کار کودک بازی کردن و یاد گرفتن می باشد. اما برخی از بچه ها در بازی کردن و یادگیری مشکلاتی دارند و شاید این مشکلات به بیماری هایی مربوط می شود که با آن به دنیا آمده اند شاید هم صدمه یا تفاوت های ساده ای در سبک یادگیری و نیاز های آن ها باشد. زمانی که بازی و توانایی یادگیری کودک تحت تاثیر عواملی قرار می گیرد در این صورت استقلال و سلامتی آن ها هم دچار مشکل می شود. در چنین مواقع از کاردرمانی برای کودکان استفاده می شود زیرا کاردرمانگر می تواند تغییراتی را در محیط کودک مانند خانه و مدرسه ایجاد کند تا کودک احساس استقلال بهتری داشته باشد. در ادامه با ما همراه باشید تا در مورد کاردرمانی کودکان مشهد بیشتر بدانید و در صورت نیاز بتوانید به موقع برای کودک خود اقدام کنید.

کاردرمانی کودکان در مشهد چیست؟ ذهنی و جسمی

کاردرمانی کودکان در مشهد به مجموعه ای از فعالیت ها گفته می شود که سبب بهبودی مهارت ها و توانایی های حرکتی، عضلانی و مهارت های ذهنی در کودکان می شود. به طور کلی هدف از کاردرمانی کودکان جلوگیری از پیشرفت بیماری کودک و برگرداندن توانایی های از دست رفته آن ها می باشد. پزشکان کاردرمانی را برای دو دسته از کودکانی که دارای تاخیر ذهنی و حرکتی هستند تجویز می کنند که در بیماران حرکتی، کودکان دارای تاخیر تکامل حرکتی هستند مانند فلج مغزی، ضعف عضلانی، دیر راه رفتن، دیر نشستن و بسیاری از موارد دیگر. هم چنین در نمونه های ذهنی هم کودکان دارای مشکلاتی در یادگیری، بیش فعالی، کمبود توجه و تمرکز و غیره می باشند.

کاردرمانی جسمی کودکان در مشهد

کاردرمانی جسمی کودکان در مشهد یکی از گرایش های پرطرفدار در رشته پزشکی و توانبخشی می باشد. کودکانی که به مشکلات و بیماری های حرکتی و یا جسمی زیر مبتلا هستند می توانند از کاردرمانی جسمی کودکان در مشهد کمک بگیرند:

  • فلج مغزی
  • تاخیرات حرکتی
  • مشکلات تعادلی
  • مشکل ضعف عضلانی
  • اختلال های هماهنگی رشد
  • مشکلات لوله عصبی یا اسپاینابیفیدا
  • تورتیکولی یا کج شدن مادرزادی گردن
  • ناهنجاری های سیستم اسکلتی مانند کوتاهی اندام
  • اختلال ها و بیماری های عضلانی مانند دیستروفی عضلانی، نوروپاتی و میوپاتی
  • و کودکانی که به علت وضعیت نامناسب یا ضعف عضلانی دچار کوتاهی قد شده اند.

کاردرمانی ذهنی کودکان در مشهد

کاردرمانی ذهنی کودکان در مشهد به کودکانی که به دلیل اختلال های مختلف ذهنی، در مرحله های رشدی و نقاط عطف رشدی تاخیر داشته اند کمک می کنند تا بتوانند توانایی های لازم را کسب کنند و اختلاف های سن رشدی و تقویمی خود را به حداقل برسانند. کاردرمانی ذهنی کودکان به تمامی کودکانی که به اختلال های زیر دچار هستند کمک می کنند:

  1. کودکان مبتلا به فلج مغزی
  2. کودکان دچار تاخیر رشدی
  3. کودکان مبتلا به اختلال نقص توجه و بیش فعالی
  4. کودکان با مشکلات اختلال های نافذ رشدی از جمله اوتیسم
  5. کودکان با سندرم های ژنتیکی و مادرزادی مثل سندرم داون و سندرم تورت
  6. کودکان دچار اختلال های رفتاری مانند پرخاشگری، جویدن ناخن و غیره
  7. کودکانی که دچار اختلال های یادگیری از جمله ناتوانی در خواندن و نوشتن، اختلال در یادگیری ریاضیات و غیره هستند.

تمرینات کاردرمانی کودکان در مشهد

در کاردرمانی کودکان در مشهد برای بهبود هر اختلالی که در کودکان وجود دارد از تمرینات مختص به آن استفاده می شود به طور مثال برای کودکانی که دچار تاخیر در اختلال هستند از تمریناتی استفاده می شود که این تاخیر جبران شود و افراد راحت تر بتوانند به آن چه که می خواهند دست یابند. هم چنین برای درمان عدم تعادل در کودکان در وضعیت ثابت یا استاتیک و وضعیت متحرک یا دینامیک از تمرینات تعادلی استفاده می شود. در واقع برای حفظ تعادل کودک موقع ایستادن، نشستن روی زمین و یا صندلی، دو زانو نشستن و غیره به تمرینات تعادلی نیاز است که هدف از این تمرینات کنترل حرکات، حفظ تعادل بدن و افزایش اعتماد به نفس کودک می باشد. تمریناتی هم برای کاردرمانی ذهنی کودکان وجود دارد که اهمیت زیادی دارد و به طور مستقیم بر روی ذهن و جسم کودکان تاثیر می گذارد که شامل تمرینات ادراکی، تمرینات تفکر انتزاعی، تمرینات مربوط به حل مسئله، تمرینات مربوط به توجه، تمرینات مربوط به تقویت حواس در کودک و بسیاری از موارد دیگر می باشد. این نکته را در نظر داشته باشید که با توجه به مشکلی که در ذهن کودک وجود دارد از هر کدام از تمرینات خاص استفاده می شود تا بتوان مشکل کودکان را تا حد زیادی حل کرد.

مزایای کاردرمانی کودکان در مشهد

کودکان در سال های اولیه زندگی خود با رشد های مختلفی در زمینه رشد جسمی، رشد اجتماعی و رشد شناخت ذهنی کامل می شوند به همین دلیل این سال ها از اهمیت زیادی برخوردار هستند اما بسیاری از کودکان به دلیل مشکلاتی که دارند نمی توانند به رشد کامل برسند به همین دلیل به کاردرمانی نیاز دارند و کاردرمانی هم تاثیرات بی نظیری بر روی اختلال ها و بیماری های کودکان دارد. مزایای کاردرمانی کودکان در مشهد شامل موارد زیر می باشد:

  1. پردازش بینایی کودک تقویت می شود.
  2. حواس پنج گانه کودک تقویت می شود.
  3. مهارت های حرکتی کودک تقویت می شود.
  4. رفتار های عجیب کودک کنترل می شوند.
  5. به کودک برای به دست آوردن مهارت های لازم کمک می شود.
  6. کودک می تواند فعالیت های روزانه ی خود را به تنهایی انجام دهد.
  7. و غیره

بهترین کلینیک کاردرمانی برای کودکان در مشهد

بهترین کلینیک کاردرمانی برای کودکان در مشهد دارای تراپیست و کاردرمانگران با تجربه می باشد که خدمات کاردرمانی جسمی، کاردرمانی ذهنی و کاردرمانی درکی حرکتی را برای توسعه مهارت های کودکان ارائه می دهند و به کودکان کمک می کنند تا توانایی های خود را در زمینه های مختلف تقویت و بهبود بخشند. هم چنین بهترین کلینیک های کاردرمانی برای کودکان دارای بخش ها و قسمت های مختلف کاردرمانی از جمله کاردرمانی ذهنی، کاردرمانی جسمی و اتاق تاریک می باشند که در این صورت کاردرمان می تواند به صورت اختصاصی به درمان کودک بپردازد که در نتیجه بهبود کودک به صورت چشم گیری اتفاق می افتد.

هزینه کاردرمانی کودکان در مشهد چقدر است؟

خدمات کاردرمانی را در ایران می توانید هم به صورت دولتی و هم به صورت خصوصی دریافت کنید. هزینه و تعرفه های کاردرمانی کودکان در مشهد برای تمامی مراجعه کننده ها به صورت سالیانه و توسط سازمان نظام پزشکی تعیین می شود. در واقع کلینیک ها متناسب با منطقه و امکانات خود هزینه ویزیت جلسات کاردرمانی کودکان را مشخص می کنند به همین دلیل معمولا هزینه های کاردرمانی متفاوت می باشد. توجه داشته باشید که تعداد جلسات کاردرمانی که به نوع و شدت اختلال و نیاز کودک بستگی دارد در هزینه نهایی کاردرمانی کودکان در مشهد بسیار تاثیر گذار خواهد بود. هم چنین نوع متد های به کار گرفته برای هر کودک هم در هزینه کادرمانی کودکان موثر است.

حرف آخر

در این مقاله سعی کردیم اطلاعات لازم در مورد کاردرمانی ذهنی و جسمی کودکان در مشهد را برای شما شرح دهیم تا شما بتوانید اگر فرزند و یا یکی از اعضای خانواده ی شما دچار تاخیر و یا اختلال های حرکتی و جسمی است و اگر نیازمند به کاردرمانی می باشد به موقع برای کاردرمانی اقدام کنید و از نتایج فوق العاده ی آن بهره مند شوید.

این مطلب یک ریپورتاژ تبلیغاتی است و محتوای آن توسط سفارش دهنده تهیه شده است و کلینیک اعصاب و روان هیربد مسیولیتی در قبال صحت محتوای آن ندارد.

5/5 - (1 امتیاز)

آزمون های روانشناختی

آخرین مقالات سایت

چرا باور داشته باشیم ؟

پایش و سنجش آنلاین نتایج درمان

نوبت دهی آنلاین

آزمون های آنلاین روانشناختی معتبر

امکان مشاوره آنلاین از طریق وب

ارتباط با درمانگران عضو باور

نسخه دارویی آنلاین و یادآور پیامکی

تست افسردگی، اضطراب، استرس

تست زیر بر مبنای مقیاس افسردگی، اضطراب و استرس DASS-42 طراحی شده است و پاسخدهی به آن حدود 15 دقیقه زمان می برد.

ثبت نام جهت دسترسی بعدی شما به نتایج آزمونهایتان است.

تهیه و تنظیم: تیم تحقیق و توسعه باشگاه اعصاب روان هیربد